Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615.

Bild:
<< vorherige Seite

Der Landtstörtzer.
durchstraiffte ich/ vnd alle Winckel vnd Häu-
ser durchnaschte ich/ aber doch viertheilte ich
die Statt/ vnnd theilte die Kirchen nach den
Festtägen auß. Das meiste Almusen war brot/
das verkauffte ich denen Leuthen/ welche die
Hennen/ Kapaunen vnnd andere dergleichen
ziglen/ vnd löste vil Gelts drauß: deßgleichen
brachte ich hin vnnd wider vil alte Kleider zu
wegen/ dann weil ich nackendt vnd bloß war/
so gab man mir allzeit etwas/ das verkauffte
ich aber alles wider/ vnnd samblete ein feines
Schatzgeltl.

Folgends begab ich mich in die gesellschaft
etlicher alten Betler/ damit ich durch sie desto
perfectior vnd vollkommner in diser facultet
werden möchte. Einer vnder jnen nam mich
in seine disciplin vnd zucht/ vnnd vnderwise
mich in den aller fürnembsten geheimnussen/
grandezen vnnd hochheiten deß bettlens/ so
gar gab er mir ein geschribene Bettelordnung
damit ich mich vor allem schaden vnd ärger-
nussen desto besser möchte hüten. Jn summa/
ich ward in kurtzer zeit ein abgeführter Betler/
vnd hette mich trefflich wol darbey befunden/

wo-

Der Landtſtoͤrtzer.
durchſtraiffte ich/ vnd alle Winckel vnd Haͤu-
ſer durchnaſchte ich/ aber doch viertheilte ich
die Statt/ vnnd theilte die Kirchen nach den
Feſttaͤgẽ auß. Das meiſte Almuſen war brot/
das verkauffte ich denen Leuthen/ welche die
Hennen/ Kapaunen vnnd andere dergleichen
ziglen/ vnd loͤſte vil Gelts drauß: deßgleichen
brachte ich hin vnnd wider vil alte Kleider zu
wegen/ dann weil ich nackendt vnd bloß war/
ſo gab man mir allzeit etwas/ das verkauffte
ich aber alles wider/ vnnd ſamblete ein feines
Schatzgeltl.

Folgends begab ich mich in die geſellſchaft
etlicher alten Betler/ damit ich durch ſie deſto
perfectior vnd vollkom̃ner in diſer facultet
werden moͤchte. Einer vnder jnen nam mich
in ſeine diſciplin vnd zucht/ vnnd vnderwiſe
mich in den aller fuͤrnembſten geheimnuſſen/
grandezen vnnd hochheiten deß bettlens/ ſo
gar gab er mir ein geſchribene Betteloꝛdnung
damit ich mich vor allem ſchaden vnd aͤrger-
nuſſen deſto beſſer moͤchte huͤten. Jn ſumma/
ich ward in kurtzer zeit ein abgefuͤhꝛter Betler/
vnd hette mich trefflich wol darbey befunden/

wo-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <p><pb facs="#f0122" n="100"/><fw place="top" type="header">Der Landt&#x017F;to&#x0364;rtzer.</fw><lb/>
durch&#x017F;traiffte ich/ vnd alle Winckel vnd Ha&#x0364;u-<lb/>
&#x017F;er durchna&#x017F;chte ich/ aber doch viertheilte ich<lb/>
die Statt/ vnnd theilte die Kirchen nach den<lb/>
Fe&#x017F;tta&#x0364;ge&#x0303; auß. Das mei&#x017F;te Almu&#x017F;en war brot/<lb/>
das verkauffte ich denen Leuthen/ welche die<lb/>
Hennen/ Kapaunen vnnd andere dergleichen<lb/>
ziglen/ vnd lo&#x0364;&#x017F;te vil Gelts drauß: deßgleichen<lb/>
brachte ich hin vnnd wider vil alte Kleider zu<lb/>
wegen/ dann weil ich nackendt vnd bloß war/<lb/>
&#x017F;o gab man mir allzeit etwas/ das verkauffte<lb/>
ich aber alles wider/ vnnd &#x017F;amblete ein feines<lb/>
Schatzgeltl.</p><lb/>
          <p>Folgends begab ich mich in die ge&#x017F;ell&#x017F;chaft<lb/>
etlicher alten Betler/ damit ich durch &#x017F;ie de&#x017F;to<lb/><hi rendition="#aq">perfectior</hi> vnd vollkom&#x0303;ner in di&#x017F;er <hi rendition="#aq">facultet</hi><lb/>
werden mo&#x0364;chte. Einer vnder jnen nam mich<lb/>
in &#x017F;eine <hi rendition="#aq">di&#x017F;ciplin</hi> vnd zucht/ vnnd vnderwi&#x017F;e<lb/>
mich in den aller fu&#x0364;rnemb&#x017F;ten geheimnu&#x017F;&#x017F;en/<lb/><hi rendition="#aq">grandezen</hi> vnnd hochheiten deß bettlens/ &#x017F;o<lb/>
gar gab er mir ein ge&#x017F;chribene Bettelo&#xA75B;dnung<lb/>
damit ich mich vor allem &#x017F;chaden vnd a&#x0364;rger-<lb/>
nu&#x017F;&#x017F;en de&#x017F;to be&#x017F;&#x017F;er mo&#x0364;chte hu&#x0364;ten. Jn &#x017F;umma/<lb/>
ich ward in kurtzer zeit ein abgefu&#x0364;h&#xA75B;ter Betler/<lb/>
vnd hette mich trefflich wol darbey befunden/<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">wo-</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[100/0122] Der Landtſtoͤrtzer. durchſtraiffte ich/ vnd alle Winckel vnd Haͤu- ſer durchnaſchte ich/ aber doch viertheilte ich die Statt/ vnnd theilte die Kirchen nach den Feſttaͤgẽ auß. Das meiſte Almuſen war brot/ das verkauffte ich denen Leuthen/ welche die Hennen/ Kapaunen vnnd andere dergleichen ziglen/ vnd loͤſte vil Gelts drauß: deßgleichen brachte ich hin vnnd wider vil alte Kleider zu wegen/ dann weil ich nackendt vnd bloß war/ ſo gab man mir allzeit etwas/ das verkauffte ich aber alles wider/ vnnd ſamblete ein feines Schatzgeltl. Folgends begab ich mich in die geſellſchaft etlicher alten Betler/ damit ich durch ſie deſto perfectior vnd vollkom̃ner in diſer facultet werden moͤchte. Einer vnder jnen nam mich in ſeine diſciplin vnd zucht/ vnnd vnderwiſe mich in den aller fuͤrnembſten geheimnuſſen/ grandezen vnnd hochheiten deß bettlens/ ſo gar gab er mir ein geſchribene Betteloꝛdnung damit ich mich vor allem ſchaden vnd aͤrger- nuſſen deſto beſſer moͤchte huͤten. Jn ſumma/ ich ward in kurtzer zeit ein abgefuͤhꝛter Betler/ vnd hette mich trefflich wol darbey befunden/ wo-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
TCF (tokenisiert, serialisiert, lemmatisiert, normalisiert)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/122
Zitationshilfe: Albertinus, Aegidius: Der Landtstörtzer: Gusman von Alfarche oder Picaro genannt. Bd. 1. München, 1615, S. 100. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/albertinus_landtstoertzer01_1615/122>, abgerufen am 29.04.2024.