Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der Ander Theil deß Frewdenspiegels. wenn wir recht beichten vnd die Warheit sagen sollen/ so gibt esheut zu tage in den reformierten Kirchen d' Nicodemiten trif- lich viel/ die von diesem Geheimnuß nit mehr gläuben/ denn sie mit der Vernunfft fassen vnd begreiffen mögen. Ja wir alle müssen bekennen/ daß es vnsern fünff Sinnen vnd menschlicher Weißheit viel zu tieff verborgen lige/ vnnd daß vnser Fleisch vnd Blut/ solches keinem sagen noch offenbahren kan. Müssen wir vns doch vber die natürliche Geburt einesDie natürliche Doch sollen wir vns befleissigen/ so viel davon zu lernenVergleichung Von der natürlichen Geburt weiß man/ daß der MenschBeschreibung wie H h iij
Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels. weñ wir recht beichten vñ die Warheit ſagen ſollen/ ſo gibt esheut zu tage in den reformierten Kirchen d’ Nicodemiten trif- lich viel/ die von dieſem Geheimnuß nit mehr gläubẽ/ deñ ſie mit der Vernunfft faſſen vnd begreiffen mögẽ. Ja wir alle müſſen bekeñen/ daß es vnſern fünff Siñen vñ menſchlicher Weißheit viel zu tieff verborgen lige/ vnnd daß vnſer Fleiſch vnd Blut/ ſolches keinem ſagen noch offenbahren kan. Müſſen wir vns doch vber die natürliche Geburt einesDie natürliche Doch ſollen wir vns befleiſſigen/ ſo viel davon zu lernenVergleichung Von der natürlichen Geburt weiß man/ daß der MenſchBeſchreibung wie H h iij
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Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels.
weñ wir recht beichten vñ die Warheit ſagen ſollen/ ſo gibt es
heut zu tage in den reformierten Kirchen d’ Nicodemiten trif-
lich viel/ die von dieſem Geheimnuß nit mehr gläubẽ/ deñ ſie
mit der Vernunfft faſſen vnd begreiffen mögẽ. Ja wir alle
müſſen bekeñen/ daß es vnſern fünff Siñen vñ menſchlicher
Weißheit viel zu tieff verborgen lige/ vnnd daß vnſer Fleiſch
vnd Blut/ ſolches keinem ſagen noch offenbahren kan.
Müſſen wir vns doch vber die natürliche Geburt eines
Menſchen verwundern/ vnd können all jhre Vrſachen nim-
mer gnugſam ergründẽ: Wie ſolten denn wir das vbernatür-
lich/ himmliſch vnnd Göttlich Werck der Widergeburt aller-
ding verſtehen vnnd begreiffen? Solchs iſt vns vnmüglich/
vnnd wirdt in dieſem Leben wol wahr bleiben/ was Salomo/
ſchreibt/ vnd ſpricht: Gleich wie du nicht weiſſeſt/ wie deine
Gebeine in Mutterleibe bereitet werden/ alſo kanſtu auch
Gottes Werck nicht wiſſen.
Die natürliche
Geburt gehet
wunderbarlich
zu/ viel mehr
aber die vberna-
türliche Wi-
dergeburt.
Eccleſ. 11.
Doch ſollen wir vns befleiſſigen/ ſo viel davon zu lernen
zu wiſſen/ vnnd zu behalten/ als vns Gottes Wort davon of-
fenbahret. Vnd damit ſolchs geſchehe/ ſo laſt vns das Werck
der natürlichen Geburt vnnd der vbernatürlichen Widerge-
burt gegeneinander halten vnd vergleichen.
Vergleichung
der Geburt vnd
Widergeburt.
Von der natürlichen Geburt weiß man/ daß der Menſch
wunderbarlich von Gott in Mutterleibe formiert vñ berei-
tet wirdt/ wie Dauid ſagt: Du wareſt vber mir in Mutter-
leibe. Jch dancke dir darvber/ daß ich wunderbarlich ge-
macht bin/ wunderbarlich ſind deine Wercke/ vnd das erken-
net meine Seele wol. Es war dir mein Gebein nicht verho-
len/ da ich im verborgen gemacht ward/ da ich gebildet ward
vnten in der Erden. Deine Augen ſahen mich/ da ich noch vn-
bereitet ward/ vnnd waren alle Tage auff dein Buch ge-
ſchrieben/ die noch werden ſolten/ vnd derſelben keiner da war.
Hiob ſpricht: Haſtu mich nicht/ wie Milch gemolcken/ vnnd
wie
Beſchreibung
der natürlichen
Geburt.
Pſal. 139.
Hiob. 10.
H h iij
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Zitationshilfe: | Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 245. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/263>, abgerufen am 17.06.2024. |